Budapesti Halfesztivál Szolgálatatáok Hátsó szélvédő csere lépései

Hátsó szélvédő csere lépései


szélvédő csere

Kétféle technológiát különböztetünk meg a hátsó szélvédő csere esetében, az egyik a régebbi az úgynevezett gumiágyas az újabb, modernebb a ragasztott. Napjainkban már a személyautók 99%-nál a hátsó szélvédő ragasztással rögzül a karosszériához. És azt tudni kell, hogy egyik a másikkal nem helyettesíthető. A régebbi szélvédő csere esetében a hátsó szélvédő behúzós technikával kerül beépítésre. Ennél a technológiánál a karosszéria és a szélvédő közötti rögzítést egy vastag gumi keret, úgynevezett kéder gumi biztosítja. A behúzó zsinórt előbb a szélvédőre felhelyezett kéder gumiba fűzzük majd a behúzó madzag segítségével a kéder erre kialakított részét áthúzzuk a karosszéria erre kialakított peremén. A másik szélvédő csere a modernebb a ragasztott technika.

Ez esetben először a régi hátsó-szélvédő maradványainak eltávolítása történik miután a szükséges kiegészítőket, alkatrészeket eltávolítottuk az autóról, például ablaktörlő lapát, külső keret stb. Ezután a karosszériáról eltávolítjuk a maradék, általában 2-4 mm vastag ragasztót. Ez a művelet nagyon kényes, mivel éles pengékkel dolgozunk és könnyen megsérülhet a fényezés az üveg alatt. Ezt követően speciális tisztítószerekkel, zsírtalanítóval kezeljük mind a karosszériát, mind a szélvédőt, egy kiszellőzés után a primer felhordása következik. Ezután a szélvédőn esetlegesen a körbefutó díszkeretet helyezzük fel a hátsó-szélvédőre, majd következik a ragasztóanyag kinyomása körben az üvegre, vagy a karosszériára, 8-10 mm-es magasságban. Ezután a szélvédőt ragasztószalaggal rögzítjük vagy ékekkel látjuk el, a pontos pozíció megtartásának érdekében. És végül következik a burkolatok visszaszerelése.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük